Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
Nieuws

Nieuws->Nieuws->Bus-halte.nl heeft 100 leden!!!!   
Bus-halte.nl heeft 100 leden!!!!

Helaas geen go-go girls voor René maar vanzelfsprekend eeuwige roem voor René: ons 100ste lid, hier zijn verhaal:

Heb ik weer! De 100 bezoeker. :-)

Op Amerikaanse films zie je het wel eens, een argeloze consument drentelt een winkel binnen, om vervolgens overvallen te worden door flitsende fotografen, fraaie go-go girls, de burgemeester en een luidruchtige presentator die aankondigt dat de consument in casu een gratis auto in ontvangst mag nemen.

Nu heb ik in mijn leven toch maar iets soortgelijks beleefd! (-zij het zonder auto's, plasmaschermen of schaars geklede dames...)

Waarom rijdt een mens in een busje? Ik heb een leasebudget van de baas. Daar had ik een nette "luxe" wagen van kunnen kopen.

Maar daar past niets in. En zijn duur (ik hoef zelf net nog niet de BPM bij te tellen :-) Er zijn niet veel wagens waar ik met 1.95m zo riant in pas. En dan nog 2 gezinsleden op de voorbank, en dan is er de achterbank nog. Paar fietsen achterin gooien... Dochters die op kamers gaan - meubels verhuizen - hoe doen al die mensen met hun piepkleine peperdure geelkenteken autootjes dat toch? Ik wil vlot en confortabel rijden, en altijd ruimte over hebben. Busje dus. Trafic 2.5 Dubbelcab in mijn geval.

M'n adrenaline-kicks haal ik wel op de motor, een auto moet een praktisch werkpaard zijn.

Miljoenen zullen me voor gek verklaren, maar ik vind het gewoon lekker rijden. En dat doe ik vrij veel - ca 3 uur per dag woon-werk. Dan dood ik de tijd met MP3 luisterboeken of podcasts.

Op het werk zit ik achter een bureau, maar de bus gaat dan soms de weg weer op met een collega achter het stuur om goederen weg te brengen. Zo is de baas ook blij - een mooie symbiose.

Verder heb ik niets met bling-velgen, verlagingssetje (ik moet vlot over drempels kunnen die ik ruimschoots op mijn weg vind) en Johny-rioolbuis-uitlaten. En in plaats van een metalliek lakje besteedde ik de budget ruimte liever aan een dikkere motor. Niet dat ik de mogelijke 180 KmH op de teller vaak aantik, maar een beetje reserve is wel lekker.

Wat me wel interresseert is de techniek. Niet dat ik aan m'n leasebak ga sleutelen, maar ik wil gewoon weten hoe het werkt. Ik kan uren genieten van een goede exploded view van een motorblok. Helaas kan je onder de motorkap van een moderne auto niet eens de motor meer zien..

Behalve een mysterieus motor-probleempje (zie mijn post ergens in het forum), tot dusver probleemloos gereden. Geen flapperende raamrubbers, vergruizelende versnellingsbakken, piepende stoelen. En ik haal 1:13 - en ik rij niet sloom.

Aan de foto's is niet veel te zien vrees ik - het is en blijft een stock-standard Trafic...

Jullie site: Ooit was ik wel eens te gast op een andere site, die nu een sukkelend doodsbed lijkt te ondergaan. Al rondzoekend deze site gevonden - en daar lijkt heel wat meer leven in te zitten. Ga zo door! Ik kom regelmatig langs!




door Willem, Vrijdag, 02 Februari 2007 17:41, Commentaar(0)
Commentaar


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.01174 seconden met 14 queries