Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
Nieuws

Nieuws->Nieuws   
Persbericht Renault

Patrick stuurde ons het persbericht van renault, de meest relevante passages volgen hieronder. Patrick bedankt!

De aanpassing van de motoren en versnellingsbakken van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master is aangegrepen om de prestaties verder te verbeteren en om aan de Euro 4 normen te voldoen. Het dieselmotorengamma van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master is volledig herzien met de komst van de 2.0 dCi, een nieuwe motor die Renault in samenwerking met Nissan voor de nieuwe Trafic heeft ontwikkeld in het kader van de Alliantie. Deze motor is krachtiger, soepeler en zuiniger en is leverbaar in twee versies; 90 pk (66 kW) en 115 pk (84 kW). Ook het vermogen van de 2.5 dCi motor is verhoogd voor de nieuwe Trafic: van 140 pk naar 145 pk (107 kW). Standaard is deze motor uitgerust met een roetfilter.

De nieuwe Master is nu leverbaar met drie versies van de 2.5 dCi motor: 100 pk (74 kW), 120 pk (88 kW) en 145 pk (107 kW). Deze motoren worden gekoppeld aan een nieuwe versnellingsbak, waarvan het koppel van 320 Nm verhoogd is naar 350 Nm. De 6-versnellingsbak is voortaan leverbaar op meer motoren en de 2.5 dCi kan tevens aan de gerobotiseerde versnellingsbak (Quickshift) gekoppeld worden voor meer comfort en een lager brandstofverbruik. Deze aanpassing van de aandrijfgroepen gaat samen met een restyling en meer uitrustingen op de nieuwe Trafic en de nieuwe Master.

De nieuwe Trafic en de nieuwe Master zijn geschikt voor gesloten (bestel) en open- (open laadbak of kiepbak) goederentransport en voor personenvervoer (combi, minibus), waarmee ze zich zeer veelzijdig tonen. De auto’s bieden, zowel zakelijke als particuliere gebruikers, op maat gemaakte oplossingen met platform-cabines, chassis met enkele of dubbele cabine en andere varianten voor verdere ombouw (camper voor de nieuwe Master). De nieuwe Trafic en de nieuwe Master zijn ontworpen op de afdeling Industrial Design van Renault en verder uitgewerkt bij de engineering van de bedrijfswagenafdeling. De nieuwe Trafic wordt gemaakt in de fabriek in het Britse Luton en in het Spaanse Barcelona (Nissan), terwijl de nieuwe Master in de Renault-fabriek in het Franse Batilly geproduceerd wordt.

Meer uitrustingen voor meer comfort en gemak De nieuwe Trafic en de nieuwe Master profiteren van stilistische aanpassingen en een aantal comfort- en veiligheidsuitrustingen, waarmee ze de gebruiker nog betere prestaties bieden.

Een sterk en expressief design De nieuwe Trafic is met zijn moderne en gewaagde vormgeving zakelijk sportief, mede dankzij een herziene voorzijde met koplampunits waar ook de knipperlichten in verwerkt zijn, plus een nieuwe grille met de Renault-identiteit. Ook de waarneembare kwaliteit is erop vooruit gegaan, waarbij extra veel aandacht is besteed aan de spelingen tussen de verschillende plaatdelen en aan de afwerking van kitverbindingen.

Aan de achterkant heeft de nieuwe Trafic naast nieuwe, sportievere lichten ook een handige nieuwe, robuuste treeplank gekregen.

Net als de Clio en de nieuwe Mégane krijgen de nieuwe Trafic en de nieuwe Master het woord ‘Renault’ op de achterklep of de portieren.

De kwaliteit van de dashboards van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master is verbeterd, met name qua materiaalkeuze. Zowel de bekledingen als de kleurstellingen voor het interieur zijn veranderd. De nieuwe Master heeft er nieuwe opbergmogelijkheden bij gekregen: twee opbergruimten van 5 dm3 onder het dak voor het opbergen van blocnotes, documenten etc. en een opbergbak in de middenconsole van 2 dm3.

Een uitgebreid scala aan uitrustingen De nieuwe Trafic en de nieuwe Master nemen talrijke uitrustingen over die al aangeboden worden op personenauto’s of die handig zijn in het dagelijks gebruik: - Automatische ruitenwissers vóór met regensensor. - Automatische activering van de koplampen met lichtsensor. - Vertraagde uitschakeling van de koplampen. - Derde sleutel (bedoeld voor fleetowners en verhuurbedrijven). - Apart te sluiten portieren en/of achterklep middels de sleutel met drie knoppen. - Extra bevestigingspunten in de laadruimte. Zo kan er met de bevestigingspunten nu 625 kg in plaats van 500 kg lading vastgezet worden. - Carminat navigatiesysteem II met kaartweergave.

De nieuwe Trafic heeft er ook extra standaarduitrustingen en opties bij gekregen, afhankelijk van de versie en het betreffende land. - Voorbereiding voor een tweede accu en zwaardere dynamo: De bak die de accu herbergt is vergroot om er een tweede accu (achteraf gemonteerd, afhankelijk van de behoeften en ombouw) in te kunnen plaatsen. De toegang tot de accu is verbeterd dankzij een luikje onder de voeten van de bestuurder. De nieuwe Trafic beschikt nu over een zwaardere dynamo. Bij de nieuwe dieselmotoren is de lading van 125 A toegenomen tot 150 A. - Parkeersensoren - In kleur van carrosserie meegespoten bumperdelen voor en/of achter. - Roetfilter (afhankelijk van motorisatie) - Snelheidsbegrenzer/cruisecontrole - Noodstopbekrachtiging. - Uitschakelbare passagiersairbag voor het installeren van een kinderzitje. - Automatische portiervergrendeling bij het wegrijden.

Auto’s die in alle behoeften voorzien De nieuwe Trafic is er in 13 varianten; met twee wielbases (3.098 of 3.498 mm), twee hoogten (1,96 en 2,50 m), twee laadvermogens (1.000 of 1.200 kg) en drie carrosserieën (bestel van 5 tot 8 m3, combi en platform-cabine). In de gesloten of half-gesloten L1H1 versie heeft de bestelwagen een laadvolume van 5 m3, een laadruimte van 2,41 m en een binnenhoogte van 1,38 m. De verlengde versie heeft een laadvolume van 5,9 m3 en 40 cm méér laadlengte. In de L1H2 (7 m3) en L2H2 (8 m3) maakt de binnenhoogte van 1,91 m het mogelijk om rechtop te staan in de laadruimte. De H1-bestelwagens zijn er ook als versie met dubbele cabine, 6 zitplaatsen en een nog altijd grote laadruimte (tot 4 m3 voor de L2-versie). De nieuwe Trafic biedt de versies Passenger Authentique en Expression voor gecombineerd vervoer, dat wil zeggen personenvervoer dat snel te transformeren is naar goederentransport. Deze Combi’s zijn leverbaar met 2, 3, 5, 6, 8 of 9 zitplaatsen en beschikken over verwijderbare banken en een op- en neerklapbare achterbank voor een optimale modulariteit.

Talrijke extra aanpassingen De nieuwe Trafic en de nieuwe Master vormen de basis voor vele ombouwmogelijkheden, met kale chassis, chassis met enkele of dubbele cabine en platform-cabines, om in de behoeften van alle mogelijke beroepen te voorzien (ambulance, temperatuurisolatiecel, camper, bestelwagen met ingebouwde werkplaats, gehandicaptenvervoer…).

43% van de verkochte Renault Trafic en Master bedrijfswagens wordt aangepast of omgebouwd door een carrosseriebouwer. Een ‘Accord Produit Renault’ keurt het ontwerp, de fabricage, de gewenste ombouwvorm en de basisauto goed om de kwaliteit en de betrouwbaarheid te verhogen. Het ‘Accord Produit Renault‘ is een echt kwaliteitslabel dat zowel de technische als de commerciële aspecten dekt (after-sales, garantie…).

Een volledig vernieuwd aanbod dieselmotoren De nieuwe Trafic en de nieuwe Master bieden een volledig vernieuwd gamma dieselmotoren en aangepaste versnellingsbakken. Niet alleen om de prestaties (hoger vermogen en gunstiger brandstofverbruik) van deze auto’s te verbeteren, maar ook om aan emissienorm Euro 4 te kunnen voldoen. Een compleet aanbod aandrijfgroepen Het motorengamma van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master is vernieuwd voor nog meer souplesse en gebruikscomfort. Om aan de Euro 4 normen te kunnen voldoen, zijn op de nieuwe Trafic de twee versies van de 1.9 dCi motor (F9Q) vervangen door de nieuwe 2.0 dCi motor (M9R), die maar liefst 90 pk (66 kW) en 115 pk (84 kW) biedt. Deze twee motoren zijn leverbaar met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. De versie met het meeste vermogen zal naar verwachting in 2007 op de markt gebracht worden in combinatie met de nieuwe gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen (Quickshift). Het vermogen van de 2.5 dCi motor is van 140 pk verhoogd naar 145 pk (107 kW) en heeft er een roetfilter bij gekregen. Deze motor is ook leverbaar met een handgeschakelde of een gerobotiseerde versnellingsbak, beide met 6 versnellingen. De benzineversie, de 2.0 16V 120 pk (86 kW) motor, voldoet eveneens aan emissienorm Euro 4. Op de nieuwe Master is de 1.9 dCi motor (F9Q) vervangen door de 2.5 dCi motor (G9U) met een vermogen van 100 pk (74 kW). De tussenliggende versie van 120 pk (88 kW) gaat er 10 Nm aan koppel op vooruit en krijgt er een roetfilter bij voor de modellen met een handgeschakelde versnellingsbak. De 3.0 dCi motor (ZD30) wordt ook vervangen door de 2.5 dCi motor met roetfilter en waarvan het vermogen verhoogd is tot 145 pk (107 kW). De drie versies van de 2.5 dCi motor zijn leverbaar met een handgeschakelde of gerobotiseerde versnellingsbak, beide met 6 versnellingen.

2.0 dCi 90 pk (66 kW) en 115 pk (84 kW) (nieuwe Trafic) De 2.0 dCi motor (M9R) doet zijn intrede op de nieuwe Trafic. Deze nieuwe motor met een cilinderinhoud van 1.995 cm3 is voortgekomen uit de samenwerking tussen Renault en Nissan en beschikt over de allernieuwste technieken die momenteel op de dieselmarkt worden toegepast: piëzo-elektrische verstuivers, een gemeenschappelijke inspuitbuis van 1.600 bar, een turbo met vaste geometrie en de allernieuwste verbrandingskamer. Deze motor is hier ontwikkeld met twee vermogens die ieder souplesse, rijcomfort en een laag brandstofverbruik bieden. - 90 pk versie (66 kW). Het toerental bij maximaal vermogen is 3.500 t/min. Deze versie van de 2.0 dCi motor laat bij 1.600 t/min een koppel van 240 Nm zien. Hij verbruikt bij gecombineerd gebruik 7,9 l/100 km. Deze motor is leverbaar met de nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak, de PF6. - 115 pk versie (84 kW). Het toerental bij maximaal vermogen is 3.500 t/min. Het koppel van deze motor is 290 Nm vanaf 1.600 t/min.

Het brandstofverbruik komt uit op 7,9 l/100 km. Deze motor is leverbaar met de nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak, de PF6, en vanaf volgend jaar ook met de gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen, de PA0, een doorontwikkeling van de PA6.

Deze 2.0 dCi motor biedt, ongeacht het vermogen, een zeer breed gebruiksbereik, met veel trekkracht vanaf de lage toerentalgebieden tot aan het maximale toerental van 4.000 t/min; 90% van het koppel is reeds beschikbaar vanaf 1.500 t/min en dat tot 3.250 t/min. Deze kenmerken staan garant voor vermogen, comfort en veiligheid.

Om een hoog rendement te kunnen halen, is de 2.0 dCi motor uitgerust met een piëzo-elektrisch inspuitsysteem van Bosch dat de brandstof sneller inspuit. Verder is hij voorzien van een klepbediening door middel van rolgelagerde tuimelaars en een hydraulische klepstoter die het mogelijk maakt om wrijvingen te verminderen en dus het brandstofverbruik te beperken.

Het verlagen van het geluidsniveau was al bij het ontwerpen van deze motor een prioriteit. Zo zorgt de vorm van het onderste gedeelte van de motor (met aluminium bodemplaat) voor een betere absorptie van de trillingen. Het gietijzeren carter met lange cilinderbussen en de distributie- en oliecarters zijn enkele van de vele oplossingen om meer trillingen te absorberen.

Tenslotte is deze motor voorzien van een distributieketting die de akoestiek ten goede komt, zeer betrouwbaar is en bovendien lang mee gaat.

2.5 dCi 100 pk (74 kW), 120 pk (88 kW) (nieuwe Master) en 145 pk (107 kW) (nieuwe Trafic en nieuwe Master) De 2.5 dCi motor (G9U) is met verschillende vermogens leverbaar voor het hele gamma van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master.

De nieuwe Master beschikt over drie vermogens – 100 pk (74 kW), 120 pk (88 kW) en 145 pk (107 kW) – terwijl de nieuwe Trafic alleen met de krachtigste versie leverbaar is - 145 pk (107 kW), om het motorengamma compleet te maken.

Deze motor is afgeleid van de 2.2 dCi motor met 16 kleppen en is direct ingespoten door middel van een gemeenschappelijke inspuitbuis, een cilinderkop met 16 kleppen en de distributie met dubbele holle nokkenas en kleptuimelaar met rollagers. Door de overgang op emissienorm Euro4 is het hoogste vermogen van deze 2.5 dCi motor voortaan 145 pk (107 kW) bij 3.500 t/min met een maximaal koppel van 320 Nm bij 1.500 t/min. Op de nieuwe Master vervangt hij de 3.0 dCi motor van 136 pk (ZD30). Deze versie is uitgerust met een roetfilter. Verder is hij bedoeld voor klanten die op zoek zijn naar een felle en krachtige motor en is hij zuinig met een brandstofverbruik van slechts 8,7 l/100 km* bij gecombineerd gebruik voor de nieuwe Trafic en 8,9 l/100 km* voor de nieuwe Master.

De tussenliggende versie van 120 pk (88 kW) is nu nog soepeler en heeft een verhoogd koppel van 300 Nm (in plaats van 290 Nm). Deze motor is optioneel ook leverbaar met een roetfilter. Verder verbruikt hij bij gecombineerd gebruik 8,7 l/100 km*. De 100 pk versie (74 kW) herpositioneert de nieuwe Master ten opzichte van de concurrentie, met een uitstekend compromis tussen de kilometerkostprijs en de prestaties. Het brandstofverbruik is bij gecombineerd gebruik 8,7 l/100 km*. De drie versies van deze motor zijn leverbaar met een handgeschakelde of gerobotiseerde versnellingsbak (Quickshift), beide met 6 versnellingen.

2.0 16V 120 pk (88 kW) (nieuwe Trafic) De 2.0 16v benzinemotor, die zijn sporen al heeft verdiend op verscheidene andere modellen van het Renault gamma (Scénic, Laguna en Espace), ontwikkelt op de nieuwe Trafic een vermogen van 120 pk (88 KW) bij 4750 t/min en een koppel van 190 Nm bij 3.750 t/min. Hij verbruikt 10,2 l/100 km bij gecombineerd gebruik volgens de Europese norm. De veranderingen in het kader van de overgang op emissienorm Euro4 hebben betrekking op de katalysator, die verrijkt is met edele metalen.

Meer koppel met de nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak De voor personenauto’s bedoelde nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak, de PF6, is afgeleid van de PK4 en wordt standaard gekoppeld aan de 2.0 dCi en de 2.5 dCi motoren voor de nieuwe Trafic en de nieuwe Master. Deze versnellingsbak heeft ook een koppel van 350 Nm mogelijk gemaakt. Verder is hij ontwikkeld volgens een streng eisenpakket op het gebied van betrouwbaarheid en duurzaamheid. De 6e versnelling biedt veel voordelen: zo zorgt hij voor een efficiënter gebruik van het potentieel van de dieselmotoren, die al over een ruim koppel beschikken vanaf de laagste toerentallen. De overbrengingsverhoudingen hebben het bovendien mogelijk gemaakt om de toerentallen beperkt te houden en de koppelkromme beter te benutten. De handgeschakelde 6-versnellingsbak komt dus het acceleratievermogen ten goede in alle tussenliggende versnellingen, waarbij ook het brandstofverbruik en het geluidsniveau beperkt blijven. * Afhankelijk van de versie, gehomologeerde gemiddelde verbruikswaarden met auto’s met de handgeschakelde 6-versnellingsbak.

Meer comfort met de nieuwe gerobotiseerde 6-versnellingsbak (Quickshift) De nieuwe Trafic en de nieuwe Master profiteren van een doorontwikkeling (PA0) van de gerobotiseerde 6-versnellingsbak die al gebruikt werd op de vorige generaties van de Trafic en de Master. Deze versnellingsbak, genaamd Quickshift, combineert de bekende prestaties van het elektro-hydraulische systeem van de vorige generatie (PA6) met de duurzaamheid van de handgeschakelde versnellingsbak (PF6). Deze gerobotiseerde versnellingsbak met sequentiële bediening zorgt ervoor dat de aandrijfgroep het vermogen beter doorgeeft, wat weer zorgt voor een afname van het brandstofverbruik (een besparing van 0,5 l/100 km tot 1 l/100 km brandstof bij een stadsrit) en de uitstoot van schadelijke stoffen, terwijl het rijcomfort er op vooruit gaat. Met de PA0 kan een koppel van 350 Nm worden bereikt (320 Nm voor de vorige generatie, de PA6). Deze Quickshift versnellingsbak is leverbaar op de nieuwe Trafic 2.5 dCi en op de drie versies van de 2.5 dCi van de nieuwe Master.

Een zuinige auto De nieuwe Trafic en de nieuwe Master zijn bedoeld voor klanten die hoge eisen stellen aan een lage kilometerkostprijs, en zijn daarom gemaakt met het oog op een betere betrouwbaarheid en duurzaamheid. De zeer lage verbruikswaarden gaan gepaard met langere onderhoudsintervallen, met een kleine onderhoudsbeurt om de 30.000 km voor de 2.0dCi en de 2.5 dCi voor de versies zonder roetfilter op de nieuwe Trafic en de nieuwe Master. De lucht- en brandstoffilters moeten om de 90.000 km vervangen worden en de aandrijfriem hulporganen om de 120.000 km (of ieder jaar). Het buitenste plaatwerk van de auto is volledig gegalvaniseerd en de holle delen zijn opgevuld met was zodat de constructeur een plaatwerkgarantie van 12 jaar kan garanderen (6 jaar voor de nieuwe Master).

Het hoogste veiligheidsniveau in zijn klasse De nieuwe Trafic en de nieuwe Master bieden hun inzittenden het comfort en de veiligheid van een echte personenauto, dankzij een veilig rijgedrag, een nauwkeurige remwerking en de komst van noodstopbekrachtiging op de nieuwe Trafic.

Betere en veiliger remmen Het remsysteem van de nieuwe Trafic en de nieuwe Master is zo bemeten dat ook de hoge versies uit het gamma aan de normen voor personenauto’s kunnen voldoen voor wat betreft de remweg en de controle die de bestuurder over het remmen uitoefent, zowel beladen als onbeladen. Het remsysteem maakt gebruik van vier schijfremmen met remklauwen met twee zuigers vóór en voorzien van een automatisch stelmechanisme. Deze oplossingen genereren zowel vermogen als weerstand tegen de opwarming van het systeem. Het ABS-systeem is voorzien van de elektronische remkrachtverdeler EBV en wordt aangevuld door de noodstopbekrachtiging, zodat de bestuurder snel het volledige rempotentieel kan benutten en blokkeren voorkomt om de auto in de juiste koers te houden.

Vergeleken met de vorige generatie krijgt de nieuwe Master het adaptieve ESP-systeem dat reeds leverbaar was op de Trafic fase 1. Dit systeem is speciaal ontwikkeld voor bedrijfswagens en bevat een module die de lading waarneemt en zich daar ook aan aanpast, zodat de bestuurder van een veilig remgedrag verzekerd is, ongeacht de belading van de auto. Dit efficiënte en krachtige remsysteem wordt aangevuld door standaard ABS met elektronische remkrachtverdeler EBV en door de noodstopbekrachtiging.

Een nauwkeurig weggedrag De nieuwe Trafic heeft een goede koersvastheid en een veercomfort dat niet onder doet voor dat van een monospace, dankzij een voortrein met de techniek die voor dit soort carrosserieën gebruikt wordt: een voortrein van het type pseudo-MacPherson met een stabilisatorstang met een scharnierende bevestiging op de voorveerpoot.

De achteras (voorzien van een veersysteem met variabele flexibiliteit, dat zich aanpast aan de belading) is uitgevoerd met getrokken draagarmen en panhardstang. Deze oplossing zorgt voor een uitstekende akoestiek (dankzij een efficiënte filtering van de trillingen die rijgeluiden veroorzaken), maar ook voor een rijgedrag dat kenmerkend is voor de beste monospaces op de markt. Het gebruik van lastafhankelijke, hydraulische schokdempers zorgt voor een verbetering van het rijcomfort onder alle omstandigheden.

Het gebruik van lastafhankelijke, hydraulische schokdempers (gekoppeld aan de variabele flexibiliteit van de vering) zorgt ervoor dat wagenhoogte en het gedrag van de auto bij de belading stabiel blijven. De nieuwe Master beschikt over een chassis dat geschikt is voor zelfs de zwaarste ladingen, dankzij een voortrein met dubbele draagarm met een bovenste draagarm met kantelarm, in combinatie met ruime spoorbreedten en een nauwkeurige wegligging op zowel natte als droge wegen (ongeacht het soort wegdek). De doeltreffendheid van de stuurgeleiding en het veercomfort wordt, ongeacht de belading, gegarandeerd dankzij de voortrein met onafhankelijke wielophanging.

Hoge ambities Met de nieuwe Trafic en de nieuwe Master heeft Renault Nederland hoge ambities. Beide modellen worden vanwege een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding breed gewaardeerd door verschillende klantengroepen. Van kleine ondernemers tot aan grote, internationale fleetklanten. Ook is Renault met haar producten in vele branches sterk vertegenwoordigd: enkele voorbeelden zijn de distributie-, installatie- en bouwbranche, personenvervoer en markthandel.


door Willem, Vrijdag, 02 Juni 2006 14:41, Commentaar(0), lees alles
FaCeLiFt TrAfiC ViVaRo PrImAsTaR

De eerste beelden van de nieuwe trafic/vivaro....dankzij de posting van Patrick, en wat speur- en vertaalwerk van onze zijde:

De nieuwe vivaro/trafic en primastar hebben een gefacelifte voorzijde en achterlichtunits, nieuwe technologie en uitrusting. Alle motoren voldoen nu aan de Euro 4 standaard, de 2.5 CDTI heeft nu standaard een roetfilter. De 1.9 CDTI wordt vervangen door een 2.0 liter dieselmotor.

2.0 CDTI (66 kW/90 hp and 85 kW/115 hp), 2.5 CDTI (107 kW/145 hp, 320 Nm)

Het is nu mogelijk om de bus nog luxer uit te rusten met bijvoorbeeld een Park Pilot en licht- en regensensoren.

Meer info komt er aan......mocht je zelf nog een leuk nieuwtje hebben of een spectaculaire foto....mail ons dan!


door Willem, Donderdag, 01 Juni 2006 21:17, Commentaar(0), lees alles
Vivaro: UK's Van of the Year 2006

De in Engeland gebouwde Vivaro is in het Verenigd Koninkrijk door bestuurders en fleetowners uitgeroepen tot “Van of the Year 2006”

Het in het engelse Luton gebouwde model nam het tijdens de Professional Van and Light Truck awards op tegen sterke tegenstrevers als de Ford Transit en de VW Transporter. De uitreiking van de award vond plaats op de openingsavond van de Commercial Vehicle Show in Birmingham. De Vivaro won ook in de klasse van “Best Panel Van, 4,6 – 6.0 m3”. Ook de Movano ging er vandoor met een hoofdprijs voor “Best Panel Van, 13,1 m3 en hoger”

Dit jaar heeft de verkiezing op een andere wijze plaatsgevonden. Een groep beroepsmatige berijders, fleetowners en service managers maakten deel uit van het panel.

De vivaro die in 2001 gelanceerd is lijkt nog steeds verder in populariteit toe te nemen, in het eerste kwartaal van 2006 zijn er 18.800 exemplaren verkocht, 21 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2005 (15.500 exemplaren).


door Willem, Donderdag, 11 Mei 2006 23:45, Commentaar(0), lees alles
Opel en Renault samen verder

Dankzij de oplettendheid van Axial63 een interessant stukje uit de telegraaf:

9 mei 2006

PARIJS/RUSSELSHEIM - General Motors en Renault gaan door met hun samenwerking op het gebied van bedrijfswagens. De twee partijen kondigen aan dat ook de opvolgers van de Opel Vivaro/Renault Trafic en Opel Movano/Master uit dezelfde koker zullen komen. De huidige coöperatie dateert van 1996 en leverde naast bovengenoemde modellen ook de Opel Arena op basis van de vorige Trafic op. Van de bestelwagens tezamen zijn meer dan 1,2 miljoen eenheden vervaardigd.

De zogeheten fase II van de Opel Vivaro en Renault Trafic komt in september dit jaar op de markt. Ook voor de Opel Movano en Renault Master staat weer een modificatiereeks gepland. Die grote bestellers beginnen aan hun derde levensfase.

De Vivaro/Trafic, waarvan ook Nissan-derivaat (Primastar) wordt geleverd, rolt sinds 2001 in de GM-fabriek in het Britse Luton van de band. In 2002 begon de bouw in de Nissan-fabriek te Barcelona. De cumulatieve productie lag afgelopen jaar op 164.000 eenheden. De Movano/Master ziet het levenslicht in het Franse Batilly. Sinds 2000 zijn ervan 660.000 exemplaren gebouwd.

Bron: De Telegraaf

Dank je Axial63 (wie zorgt er voor de eerste foto's?...!!)


door Willem, Donderdag, 11 Mei 2006 14:22, Commentaar(0), lees alles
Hoe zwaar is je rechter voet ?

OK, we zijn al weer een maand op weg met de nieuwe club. Tijd voor een leuke test! Om wat meer duidelijkheid te krijgen over het brandstof verbruik van onze bussen lijkt het mij leuk om de proef eens op de som te nemen. Dus... gooi je bus één deze dagen eens nokkie-vol, zet je dagteller op "nul" en ga eens lekker toeren. Na je eerstvolgende bezoek aan de pomp zijn wij natuurlijk benieuwd wat het verbruik is!

Mail de uitkomsten maar naar Bertus of Willem (PB mag ook) dan zullen wij ervoor zorgen dat de gegevens in dit nieuwsbericht terecht komen...en maken wij er een mooi overzicht van.

Mail voor de compleetheid even je motorinhoud en de wijze waarop je je kilometers afgelegd hebt (snelweg/autoweg/stad).

DE EERSTE RESULTATEN:

Tukker: Vivaro 1.9 DTI (met chip), gemidd.verbr. 1:13.8, 90% snelweg

Axial63: Trafic 1.9 DTI, verbruik 2005: 1:12.8 verbruik 2006: 1:12.6

Bertus: VW T4 2.5 TDI, gemidd.verbr. 1:13, 30% snelweg
(Hartje Denthe - Den Haag v.v. met 80 km p/u: 1:18!!!)

Willem: Vivaro 1.9 CDTI, gemidd.verbr. 1:12.5, 95% snelweg

Toor: Vivaro 1.9cdti l2h1 40%snelweg / de rest allemaal binnenwegen , rijdt vaak met zware aanhanger 1 op 11.5 en heeft een hele zware voet normaal

Eriwin: T5 2.5 TDI automaat 130pk gechipt naar 180pk 95%snelweg 1:11.1 (9L/100km) in Duitsland cc op 140 km/h door de week gebruik 1:10 (10l/100km)

Mad-dad: Vivaro 2.5 CDTI L2, gemiddeld verbruik 1:11,61

Headafter:momenteel verbruik van 1:13 (1.9cdti, 100pk, l2h1 dc). Scheelt wel wat tov de winterperiode dan ongeveer 1:11.7 op een traject van ongeveer 70% snelweg.


door Willem, Woensdag, 03 Mei 2006 00:45, Commentaar(0), lees alles
Paasmeeting enzo..

Bus-Halte.nl is een club VOOR en DOOR bus rijders. Het doel? Contacten opbouwen met mede bus bezitters, idee?n uitwisselen, meetingen organiseren en bijwonen..... Op dit moment zijn er nog niet veel leden, maar met jullie hulp kunnen we deze club tot iets groots maken.

De kogel is dus door de kerk, onze naam is Bus-Halte.nl. Het afgelopen weekend hebben wij de vivaroclub-meeting in Roden bezocht. De opkomst viel helaas wat tegen maar toch hebben we weer enkele leuke nieuwigheidjes gezien. De zonneklep van Kees, de "uitgebouwde radio" van Davidreintjes, de EPS uitlaten en natuurlijk de bijzondere stoelenopstelling in de DC van een bezoeker.

Ton, vrouw en rem/fer hebben wij blij gemaakt met een doorlopende mat op maat. Ik vergeet bijna de blauwe lamp contouren van een bezoeker uit Drenthe....héél bijzonder.

Wat gaan we nu precies doen met/op Bus-Halte.nl ?? Voor jullie een vraag, voor ons al zo'n beetje een weet...meer info volgt snel. Een punt van zekerheid is dat het een club VOOR en DOOR busliefhebbers wordt.

Elkaar helpen bij het opleuken van onze bussen.... Dus geen meetings waarbij er alleen maar gekeken wordt ....

Groeten, Het Bus-Halte team


door Willem, Zondag, 16 April 2006 23:05, Commentaar(1), lees alles
Welkom op Bus-Halte.nl

  Bus-Halte.nl is een club VOOR en DOOR bus rijders.
 Het doel? Contacten opbouwen met mede bus bezitters, ideeën  uitwisselen, meetingen organiseren
?en bijwonen.....
 Op dit moment zijn er nog niet veel leden, maar met jullie hulp
 kunnen we deze club tot iets groots maken.
 Groot voordeel voor ons ten opzichte van de andere Vivaro clubs
 is dat wij onze sporen al verdiend hebben in de 5 jaar dat we als
 Opel club al bestaan.
 Bus-Halte.nl zal ook vele treffens per jaar houden, en
 gecombineerde met Opel Scene en uiteraard aanwezig zijn op de
 grotere evenementen zoals Automaxx summer edition op sixflags.

  Contributie:
   GEEN!
Voorlopig houden we het lidmaatschap nog even gratis, als de club een beetje gaat lopen zien we wel verder. Indien er wel contributie gaat komen zal dat ook maar een kleine bijdrage zijn puur om de kosten een beetje
te dekken.
Denk hierbij aan €. 10,- per jaar!
Maar daar denken we voorlopig nog niet aan!!!

De Site:

We proberen de site zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Zoals te zien is hebben we een countdown naar komende evenementen,Forum, Shoutbox, Eigen Chat en zijn we nu
aan het test draaien met een online meeting Cam... Tijdens de Paasmeeting van Opel Scene gaan er 3 cams
live meeting beelden naar de websites streamen zo kunnen mensen die niet aanwezig kunnen zijn toch een
beetje mee genieten

Vergeet niet jezelf even voor te stellen op het forum, altijd leuk om te weten wie er op het forum zijn!
  • Foto Album Hier kunnen leden een foto van hun bus uploaden
  • Shoutbox Spreekt eigenlijk wel voorzich ;)
  • Nieuws Om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden omtrent nieuwtjes in de club
  • Links Weet je een interressante link? voeg hem hier toe
  • Chat Een volledig werkende chatroom voor life contact met mede leden
Binnen kort volgt er nog een leden garage waarin leden een complete Showcase van hun bus kunnen maken
een voorbeeld daarvan is op het forum van Opel Scene te zien.



door Mark, Zondag, 02 April 2006 17:31, Commentaar(0), lees alles
 3 Pagina's 1 2 3 


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.02428 seconden met 21 queries